Reisorganisatie TUI streeft naar een aanbod dat verschillende prijsklassen dekt, maar dubt nog de merkvoering. Holland international verdwijnt als merk, Arke blijft nog, maar voor hoelang?
De merknaam Holland International verdwijnt eind volgend jaar van de markt. Dat ten faveure van Arke, maar daarnaast zal het overkoepelende merk TUI de komende jaren een belangrijkere rol gaan spelen in marketingcampagnes van de onderneming, meldt TUI-topman Steven van Nieuwenhuijzen in het aprilnummer van Luchtvaartnieuws. “Het merk TUI wordt straks nog sterker de kapstok waar we alles rond vakanties aan gaan ophangen.”
De eerste aanzet tot die volgens TUI ‘nieuwe standaard in vakanties’ presenteerde de onderneming begin dit jaar met haar grote global marketingcampagne ‘Discover your Smile’. Van Nieuwenhuijzen: “Een effectieve campagne die ons in staat heeft gesteld om TUI als een global brand neer te zetten. Dat gaat in de toekomst nóg meer gebeuren.”
Reisgigant TUI mikt op A-reizen en budgetrips
Van Nieuwenhuijzen zegt TUI graag als “de Albert Heijn van de reisbranche” te zien. “Bij ons vind je een totale productenrange: van eigen A-merken, te weten hoogwaardige 4- en 5- sterren vakanties, tot scherp geprijsde reizen, vergelijkbaar met het basis huismerk van Albert Heijn. Die kant gaan wij op; we willen meer smaken aan onze vakanties brengen en klanten vooral inspireren met ons vakantie-aanbod.”
De kogel om met één merk naar buiten te treden, is echter nog niet door de kerk. “We moeten daarin nog een definitieve keuze maken. Gaan we het merk Arke – dat toch een zeer vertrouwde naam is bij consumenten en in de reiswereld– nóg meer lading geven of gaan we dat doen met de merknaam TUI?”
Lees ook op luchtvaartnieuws.nl
KLM verhoogt tarieven intercontinentale vluchten vanaf 14 april
Transavia worstelt met naamsveranderingen: Mickey Mouse Airlines dan maar?
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl